Co warto wiedzieć o produkcji filmów reklamowych?

Każde przedsiębiorstwo potrzebuje odpowiedniej promocji, aby zaistnieć w świadomości konsumentów, zbudować pozytywny wizerunek i zainteresować ofertą grupę docelową. Świetnym rozwiązaniem okazuje się być film lub spot reklamowy, w którym drzemie ogromny potencjał. Warto go wykorzystać, nawet w przypadku ograniczonego budżetu. Kluczem do sukcesu będzie opracowanie skutecznego planu działania, aby skorzystać jak najwięcej z tego typu formy reklamy.

Zanim zdecydujesz się na film reklamowy

Jednym z niezwykle skutecznych narzędzi marketingowych jest film reklamowy, za pomocą którego można w sposób szybki i przystępny dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, wypromować swoją markę, przedstawić produkt czy usługę w sposób atrakcyjny dla potencjalnego klienta. Celem filmów reklamowych jest zachęcenie konsumentów do zakupu konkretnych produktów i skorzystania z firmowej oferty, ale nienachalnie.

Za ich pomocą możliwe staje się też zbudowanie świadomości marki na rynku i profesjonalnego wizerunku. Umiejętnie opracowany film reklamowy przyczyni się do wzrostu atrakcyjności przedsiębiorstwa w oczach potencjalnych klientów. Skuteczność takich filmów promocyjnych zależy przede wszystkim od dobrego pomysłu i wysokiej jakości jego realizacji.

Wymierne korzyści uzyskamy wyłącznie w przypadku zaciekawienia odbiorcy i skłonienia go do podjęcia konkretnego działania. Podczas produkowania filmów reklamowych należy skupić się na emocjach, nawiązać interakcję z odbiorcą, wykazać się kreatywnością i unikalnością. Nie można powielać schematów, ale wyjść do potencjalnych klientów z czymś nowym, czyli wyróżnić się na tle konkurencji.

Garść informacji o produkcji filmów reklamowych

W przypadku filmów reklamowych bardzo ważne jest zaplanowanie budżetu, licząc się z koniecznością podniesienia niemałych kosztów. Kilkudziesięciosekundowy film reklamowy to wydatek rzędu od kilkudziesięciu do nawet kilkuset złotych. Jego produkcja jest wieloetapowa, wymaga profesjonalnego przygotowania, wiedzy i czasu. Zapłacić trzeba nie tylko za samo jego nakręcenie, ale też za unikalny pomysł.

Podczas tworzenia koncepcji i scenariusza filmu należy mieć na uwadze również kongruencję na rynku. W budżecie trzeba uwzględnić koszty związane z zatrudnieniem aktorów, wyposażeniem wnętrza, wynagrodzeniem dla osób pracujących przy jego produkcji i szereg innych elementów. Firm reklamowy musi być obowiązkowo dopasowany do potrzeb grupy docelowej, dlatego czynnik ten ma największy wpływ na całkowite koszty inwestycji.

Wpływają na nie też rodzaj produktu/usługi, czas filmu i sposób jego dystrybucji. Samo opracowanie koncepcji zajmuje zwykle tydzień, a nagrywanie do dwóch dni. Z kolei montaż trwa kilkanaście dni – nanoszenie grafik, animacji, korekcja barwna.