Sposób myślenia konsumentów się zmienia. Jeszcze kilka lat temu to cena decydowała o wyborze marki, obecnie coraz więcej osób zwraca uwagę na jakość i materiał produktów, czy nawet społeczne zaangażowanie firmy. To właśnie te czynniki budują wizerunek firmy i mają realny wpływ na to, czy klient skorzysta z usług/produktów Twojej firmy i będzie kontynuował współpracę. Zbudowanie obrazu firmy nie jest jednak prostym zadaniem. Jednym z elementów, który pomaga stworzyć pozytywny wizerunek, w szczególności w kontekście employer brandingu, jest film korporacyjny. Sprawdź, w jaki sposób film korporacyjny może pomóc Twojej firmie.
Czym jest film korporacyjny?
Większość kojarzy film korporacyjny z reklamą, jednak nie jest to reklama w całym tego słowa znaczeniu. Oczywiście, film ma na celu promować firmę, a co za tym idzie, wzmacniać jej wizerunek, ale w przeciwieństwie do klasycznej reklamy, skupia się na prezentowaniu przedsiębiorstwa od kulis. Film korporacyjny pokazuje atmosferę, jaka panuje w firmie, jej misję i filozofię, kulturę organizacyjną oraz relację między pracownikami. To dobra szansa na zaprezentowanie się w roli kontrahenta, ale również pracodawcy. Z tego powodu filmy korporacyjne traktowane są jako wizytówki marki, które bezpośrednio związane są z employer brandingiem, który polega na budowaniu wizerunku firmy jako pracodawcy. Zresztą nieraz filmy korporacyjne wyświetlane są na targach branżowych. W takich sytuacjach stanowią sposób na pokazanie osiągnięć danej firmy, przedstawienie ich produktu bądź usługi.
Ile trwa taki film? Film korporacyjny, podobnie jak reklama, może trwać od kilkudziesięciu do kilkuset sekund. Forma też jest tu dowolna, film może przyjąć formę animacji, prezentacji graficznej bądź być dynamicznym filmem z fabułą. Bardzo często tworzone są one w kilku wersjach językowych, nie raz do tego są zatrudniani profesjonalni aktorzy lub lektorzy.
Jak zrobić skuteczny film korporacyjny?
Jedną z najważniejszych rzeczy jest stworzenie przemyślanego scenariusza. Całym zespołem zastanówcie się, co chcecie przekazać w tym filmie, kto jest Waszą grupą docelową i w jaki sposób macie zamiar zrealizować wytyczony cel.
Częstym błędem przy tworzeniu filmów korporacyjnych jest umieszczenie zbyt dużej ilości informacji. To, że macie kilkadziesiąt sekund na opisanie firmy, nie oznacza, że musicie wymieniać wszystkie dostępne usługi/produkty, opisywać historię powstania i jeszcze szczegółowo opisywać misję i filozofię. Lepiej skupić się na jednym bądź dwóch aspektach. To, które finalnie umieścisz, zależy przede wszystkim od celu, jaki chcesz zrealizować za pomocą filmu korporacyjnego.
Ważną kwestią jest też naturalność. Bardzo często zdarza się, że tekst, który dobrze brzmiał na papierze, wypowiedziany na głos brzmi sztucznie. Dodatkowo nieraz jest wygłaszany przez osoby, które nie czują się komfortowo w przypisanej im roli. Zwróć także uwagę na to, czy wszystkie osoby, które biorą udział w filmie, robią to chętnie i dobrze się czują w przydzielonej roli.
Aby film korporacyjny był na wysokim poziomie, należy zatrudnić fachowców do pracy. Jeśli Ty albo ktoś z Twojego zespołu nie ma doświadczenia copywriterskiego lub stworzony scenariusz brzmi nienaturalnie, zastanów się nad współpracą z copywriterem.
Wynajmij też profesjonalistów, którzy nagrają oraz zmontują film. W YOURMOVIE znajdziesz doświadczony zespół, który od lat zajmuje się produkcją filmów, teledysków, czy spotów reklamowych. Sprawdź nasze realizacje i zobacz film promocyjny, jaki zrealizowaliśmy dla Dewelopera SJM Construction & Development czy Hotelu Czarna Owca.