Film reklamowy – kiedy najlepiej go wykorzystać?

Mając film reklamowy, trzeba zastanowić się nad tym, jak go efektownie użyć, aby uzyskać szereg wymiernych korzyści z poniesionej inwestycji. Zasada jest prosta – należy zrobić to jak najlepiej i na jak najwięcej sposobów, czyli jednym słowem wykorzystać do maksimum potencjał drzemiący w wideo marketingu. Sposobów na zastosowanie filmu reklamowego nie brakuje, dlatego czas najwyższy zainteresować się tym tematem.

Zastosowanie filmów w reklamie

Sposobem na szybkie i skuteczne zwiększenie rozpoznawalności marki na rynku jest reklamowane się w Internecie. Pozwala to na wzrost liczby odbiorców, wzmocnienie i polepszenie firmowego wizerunku. Za pomocą filmu reklamowego można stworzyć potrzeby zakupowe u odbiorców. Kluczowe będzie wybranie grupy docelowej swoich reklam wideo, wykluczając osoby niezainteresowane produktem/usługą, aby jak najłatwiej było dotrzeć do klientów.

Kampania wideo marketingowa musi mieć jasno określony cel. Za pomocą filmów można wywołać konkretne emocje u odbiorców, powinny one wzywać do działania. Samo nakręcenie dobrego filmu reklamowego to jednak dopiero początek. To poprzez jego umiejętne zarządzanie można uzyskać wymierne korzyści – zwiększyć zasięg, zdobyć nowych klientów, podnieść prestiż firmy i dochody.

Podstawowym krokiem będzie umieszczenie filmu na swojej stronie internetowej, co pozwoli na zatrzymanie Internautów na dłużej na witrynie. Wpłynie to korzystnie na wyniki pozycjonowania i wzrost sprzedaży. Linki do filmu można umieścić w podpisie rozsyłanych maili. Zainteresowani odbiorcy klikną w odnośnik, który przekieruje ich na stronę z filmem, tym bardziej jeśli link zastąpi miniaturka klipu.

Na tym możliwości się nie kończą

Film reklamowy można zamieścić w internetowych katalogach i wizytówkach, co przekłada się na wzrost zaufania do marki. Świetnym sposobem będzie wydanie katalogów lub broszur promocyjnych. Wystarczy dołączyć do tego płytę czy kod QR, który zaprowadzi odbiorcę do strony z wideo. Kolejną możliwością jest wyświetlanie filmu reklamowego na telebimach przydrożnych w mieście. Firmowe biuro także nadaje się do promowania – wideo może być wyświetlane na ekranach w recepcji.

Świetnym sposobem będzie wplecenie filmu reklamowego w zapytanie ofertowe, co zwiększa szanse na pozyskanie nowych klientów i odbiorców. Nie może zabraknąć go również na targach, gdzie podniesie prestiż firmy, wzbudzi zainteresowanie ofertą. Przekaz wideo można rozesłać kontrahentom i dostawcom. W ten sposób zwiększy się swoją wiarygodność jako partner biznesowy i zbuduje wizerunek eksperta w swojej branży.