Jako, że nawet minutowy film reklamowy, czy filmów korporacyjnych wiąże się z niemałymi kosztami, wielu przedsiębiorców staje przed dylematem dotyczącym tego, czy rzeczywiście opłaca się zainwestować w takie narzędzie marketingowe. Korzyści z tego płynących jest oczywiście wiele, ale pożądane efekty można uzyskać wyłącznie w przypadku dobrze zaplanowanego i wykonanego filmu promocyjnego. W przeciwnym razie okaże się zbędnym wydatkiem, niepotrzebnie obciążającym firmowy budżet i mogącym nawet przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.
Jeśli przekaz nie będzie wystarczająco atrakcyjny, słabej jakości, firma będzie musiała liczyć się z poniesieniem konsekwencji. Czas zastanowić się, czego tak naprawdę potrzebujemy do zrobienia dobrego filmu.
Co się składa na dobry film promocyjny?
Dobry pomysł jest kluczowy, ale nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu. Konieczne jest podjęcie odpowiednich działań, które pozwolą osiągnąć sprecyzowane cele. Koncepcja filmu to jedno, ale niezwykle istotna jest jego realizacja. Najlepiej będzie powierzyć to zadanie profesjonalistom z doświadczeniem, którzy dysponują obszerną wiedzą i nowoczesnym zapleczem technicznym – sprawdź nasz camera car!.
Zanim jednak udamy się do specjalistów od nagrywania filmów promocyjnych, należy się do tego spotkania dobrze przygotować. Nadrzędną kwestią jest to, do jakiej grupy docelowej ma być skierowana reklama i jaki inwestor ma pomysł na film.
Nie każdy jednak wie, jak wybrać odpowiedni temat, dlatego niezwykle pomocne okazuje się być skorzystanie z usług profesjonalistów – opracują oni kreatywną koncepcję i scenariusz, a następnie zajmą się stworzeniem skutecznej reklamy. Inwestor ma do wyboru film z udziałem aktorów lub reklamę w wersji animowanej. Decydując się na pierwszy wariant, koniecznością będzie zorganizowanie i przeprowadzenie castingu. Nie obędzie się bez wypełnionego przed przedsiębiorcę briefu.
O jakich kosztach należy myśleć?
W celu ocenienia kosztów produkcji dobrego filmu trzeba wziąć pod uwagę wszystkie elementy składające się na całą inwestycję. Dopiero po rozpisaniu szkicu scenariusza można uzyskać wstępny kosztorys. W briefie trzeba zawrzeć podstawowe informacje o marce, przedstawić plany i cele firmy.
W opracowanym kosztorysie powinny znajdować się jasne i wypunktowane pozycje, aby nie było w przyszłości żadnych niedomówień i nieporozumień. Istotne będzie to, czy w kosztorys wliczona została już cena emisji filmu promocyjnego, gdyż nie zawsze ją zawiera. Po podpisaniu umowy, inwestor otrzymuje storyboard.
Nie można zapomnieć o oświetleniu i sprzęcie – najlepiej będzie powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej. Przy jej wyborze należy zwrócić uwagę nie tylko na wiedzę, ale też na posiadane umiejętności, kreatywność, improwizację, wyczucie. Dokładne zapoznanie się z portfolio usługodawcy to podstawa przed rozpoczęciem jakiejkolwiek współpracy.