Przejdź do treści

yourmovie.pl – nagrywanie fimów

Jak efektywnie przygotujesz spot reklamowy odnoszący sukces? Przewodnik w 9 krokach

Krótki, ale treściwy i ciekawy spot reklamowy bez wątpienia przyniesie firmie wiele wymiernych korzyści, dlatego warto rozważyć inwestycję w tego typu narzędzie marketingowe. Konsumenci wręcz oczekują takiej formy przekazu, która jest dla nich najbardziej przystępna i atrakcyjna, prosta i przyjemna w odbiorze.

Za pomocą spotu reklamowego można zaprezentować swój produkt czy usługę w taki sposób, aby odbiorca zapragnął skorzystać z firmowej oferty i podjąć działania w tym celu. Reklama musi jednak zostać odpowiednio przygotowana, aby rzeczywiście przyczyniła się do wzrostu sprzedaży. Pamiętając o kilku istotnych kwestiach, można rzeczywiście uzyskać pożądane efekty z poniesionej inwestycji. Pora je poznać, aby zwiększyć swoje szanse na lepszy zarobek.

Na co w szczególności zwrócić uwagę przygotowując spot reklamowy?

Konkurencja na rynku jest ogromna i nie spoczywa na laurach, ale dokłada wszelkich starań do przebicia się ze swoją ofertą, pozyskania jeszcze większej liczby klientów. Jeśli firma ma odnieść sukces, to musi opracować odpowiedni plan działania, w którym nie może zabraknąć skutecznej strategii marketingowej. Niezwykle pomocny do promowania marki, firmowych produktów i usług, jest spot reklamowy. Jeśli ma być on skuteczny i przenieść wymierne korzyści, należy zadbać o kilka istotnych kwestii. Kluczowe będą:

• sprecyzowanie celu reklamy,

• określenie budżetu,

• wybranie grupy docelowej i przekazu,

• ustalenie miejsca publikacji reklamy

• zdecydowanie się na konkretną technikę realizacji spotu

• zaplanowanie scenariusza filmu,

• znalezienie odpowiedniego wykonawcy,

• pamiętanie o spójności marketingowej,

• zapanowanie harmonogramu prac.

Jak to wygląda w praktyce?

Zanim zdecydujemy się na produkcję spotu reklamowego, trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego go potrzebujemy, czyli jaki jest sens takiej inwestycji. Oszacować trzeba dobrze swoje możliwości finansowe, określając to, ile jesteśmy w stanie przeznaczyć na realizację spotu.

W zależności do tego do kogo ma być skierowana reklama, należy dopasować do grupy docelowej rodzaj przekazu. Przy tworzeniu spotu reklamowego trzeba mieć na uwadze potrzeby, oczekiwania i preferencje jego odbiorców. Za jego pomocą należy pokazać potencjalnemu klientowi, co zyska przez zakup prezentowanego produktu czy usługi. Dobrze zaplanowanym spotem można nakierować myśli konsumenta na podjęcie konkretnych działań. Miejscem wyświetlania spotu mogą być social media, VOD, telewizja, YouTube. Proporcje obrazu i długość filmu także mają znaczenie.

Wybrane techniki i metody do realizacji spotu reklamowego będą miały bezpośredni wpływ na koszt realizacji przedsięwzięcia. Przy jego tworzeniu trzeba zadbać o zaprezentowanie unikanych cech produktu/usługi oraz skupienie uwagi widza na określonym obiekcie w reklamie. Nie można zapomnieć o nacechowaniu spotu emocjami, co ułatwia zapamiętanie przekazu oraz o wezwaniu potencjalnego klienta do działania.