Inwestycja w wideo marketing wiąże się z wieloma wymiernymi korzyściami dla firmy, wobec czego można zaobserwować wyraźny wzrost zainteresowania tym narzędziem promocyjnym wśród przedsiębiorców. Czas poznać największe zalety inwestycji w filmy reklamowe.
Zalety filmów reklamowych
Na korzyść video marketingu przemawia wiele zalet, a nadrzędną jest szybkie dotarcie do szerokiego grona odbiorców ze swoim przekazem i zainteresowanie ich firmową ofertą. Pozwala na zaistnienie marki w świadomości potencjalnych klientów. Film reklamowy warto umieścić nie tylko na swoje witrynie, ale promować na szeregu innych kanałach typu portale społecznościowe czy fora branżowe.
W przypadku wideo można mówić o komunikacie wizualnym i dźwiękowym, co najlepiej dociera do świadomości odbiorców, pozwala na szybsze przyswojenie przekazywanych im informacji. Internauta nie zdąży się znudzić pod warunkiem, że prezentowane treści będą przedstawione w interesujący sposób. Film jest wygodny, gdyż wystarczy jedno kliknięcie przycisku „odtwórz”, po czym cała treść sama zalewa umysł. Jest to dużo bardziej przystępna forma przekazu niż czytanie jakiegoś artykułu.
Internauci wręcz oczekują wideo, dlatego warto wyjść naprzeciw ich potrzebom. Im więcej Internauta spędzi czasu na witrynie podczas oglądania wideo, tym strona będzie się lepiej pozycjonować w Google.
Co jeszcze przemawia na ich korzyść?
W przypadku filmu reklamowego przedsiębiorca ma duże pole do popisu, gdyż łatwo jest stworzyć perswazyjny komunikat. Można za jego pomocą nakierować uwagę odbiorcy w taki sposób, aby uzyskać wymarzony cel dotyczący sprzedaży czy kontaktu z firmą.
To właśnie za pomocą wideo możliwe staje się zwiększenie zainteresowania firmową witryną i budowanie zaufania do marki. Firmy korzystające z tego typu narzędzi marketingowych są postrzegane jako solidne, zapewniające fachową i sprawną obsługę oraz oferujące wysokiej jakości usługi. Na korzyść filmu reklamowego przemawia również trwałość przekazu – wystarczy umieścić go w Internecie, gdzie zostanie praktycznie na zawsze. W przypadku wideo produktowego możliwe staje się opisanie cech oferowanego produktu, zaprezentowanie go z bliska potencjalnym klientom. Są oni w stanie ocenić nie tylko jego walory estetyczne, ale też właściwości, jakość i wartość użytkową.
Umieszczając film na portalach społecznościowych, zwiększa się zasięg reklamy. Idealnie nadaje się do promowania biznesu w social mediach – dzięki rosnącej liczbie udostępnień post i markę zobaczy więcej osób, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Wideo gwarantuje wysoki ROI, czyli zwrot z inwestycji.