Świetnym sposobem na reklamę jest wideorelacja, którą tworzy się przy użyciu nowoczesnych narzędzi. W ten sposób można uzyskać efektowny komunikat, przyjemny w odbiorze i przynoszący firmie wymierne korzyści. Za pomocą wideorelacji możliwe staje się dotarcie do szerokiego grona odbiorców, zainteresowanie ich swoją ofertą i zachęcenie do skorzystania z niej. Wszystko to jest możliwe do osiągnięcia pod warunkiem, że zostanie ona dobrze zaplanowana i zrealizowana. Jak tworzyć najlepsze wideorelacje?
Pierwsze kroki do stworzenia wideorelacji
Zanim przejdziemy do kręcenia filmu, trzeba ustalić to, o czym ma on być, do czego zostanie wykorzystany, w czym ma pomóc, do kogo jest skierowany. Kolejną kwestią będzie sprawdzenie swoich możliwości technicznych.
Należy zadbać o jak najlepszą jakość nagrania, której odbiorcy wręcz wymagają. Przed nagrywaniem trzeba też sprawdzić ustawienia sprzętu. Podczas kręcenia filmu należy mieć na uwadze swoje cele. Dobry pomysł na film jest oczywiście podstawą, ale podczas jego nagrywania trzeba pamiętać o zamierzonych celach. Za pomocą obrazu powinno się wszystko odbiorcom pokazać i wyjaśnić.
Na pierwszy plan wysuwają się emocje, a dopiero później fakty. W przypadku filmu dużo ważniejsze są obrazy aniżeli same słowa. Powinien on opowiadać historię, a nie być stricte nakierowany na reklamę. Odbiorca ma poczuć się jak uczestnik przedstawianego wydarzenia, stać się jego częścią, mieć szansę na wczucie się w rolę przedstawianych osób.
Dobra wideorelacja, czyli jaka?
Wideorelacja nie powinna być zwykłym filmem reklamowym, ale sposobem na oddanie charakteru wydarzenia, atrakcyjnym dla odbiorcy. Wymaga to wobec tego zagotowania odpowiedniej techniki produkcji filmu. Chodzi tutaj o dobranie odpowiednich zabiegów operatorskich i filmowych. Mile widziane są przez widzów przykładowo ujęcia z wysokości. Trzeba wobec tego już na etapie planowania określić to, jakie mają zostać zastosowane środki do stworzenia wideorelacji.
Tego typu produkcja musi być oczywiście ciekawa dla widza, aby w ogóle go zainteresować. Film nie może być zbyt długi, ale mieć bardzo skróconą formę. W przeciwnym razie znudzi odbiorcę, przez co nie obejrzy on go do końca. Konieczne będzie zadbanie o dynamizm zarówno na etapie filmowania, jak i montażu. Wideorelacja musi być dopracowana pod każdym względem, wzbogacona o odpowiednio dobrany podkład muzyczny, mieć w pełni przejrzysty przekaz. Wszystkie elementy powinny ze sobą idealnie współgrać.
Do wideorelacji wymaga się tego, aby zachęcała do kontaktu z firmą. Najlepiej będzie powierzyć jej stworzenie profesjonalistom z doświadczeniem, którzy dysponują obszerną wiedzą i bogatym zapleczem technicznym.